با کار مداوم بر روی شکلگیری کیفیت میوه خیار توسط گروههای تحقیقاتی مختلف در سالهای اخیر، برخی از عوامل تأثیرگذار و مکانیسم تنظیمکننده شکلگیری کیفیت میوه خیار را میتوان به شکلی عمیقتر و کاملتر درک کرد.
آیا می دانستید میزان تولید خیار گلخانه ای در 1000 متر بسیار پرسود و بالا است؟
این بررسی تلاش کرد تا پیشرفتهای اخیر در مطالعات شکلگیری کیفیت میوه خیار را از طریق رویکردهای فیزیولوژیکی و بیولوژیکی مولکولی خلاصه کند تا بینشی برای مطالعات تحقیقاتی بیشتر در مورد شکلگیری کیفیت میوه خیار و سایر خربزهها ارائه دهد.
کیفیت میوه در خیار را می توان با سه جنبه، یعنی کیفیت تجاری، کیفیت مواد مغذی و کیفیت طعم تعریف کرد.
کیفیت تجاری در خیار شامل اندازه و شکل میوه، ویژگی های ستون فقرات میوه (رنگ، اندازه و تراکم)، ویژگی های پوست میوه (رنگ، برآمدگی ها و لکه ها) و ویژگی های گوشت (رنگ) است ( Wang et al., 2007 ; لو و همکاران، 2015 ؛ ژانگ و همکاران، 2016 ؛ ژانگ سی و همکاران، 2019).
اندازه و شکل میوه دو بارزترین صفات کیفی خیار است که به یکی از معیارهای پرورش دهندگان برای انتخاب ارقام مرغوب میوه تبدیل شده بود.
باید بدانید مدل سارافون با پارچه کرپ مازراتی از پرفروش ترین ها می باشد.
ویژگی های خارجی میوه مانند رنگ پوست و ستون فقرات میوه، وجود یا عدم وجود موم روی سطح خیار و تعداد، شکل، اندازه، توزیع و تراکم خارهای میوه (تریکوم های روی میوه خیار را خار می گویند).
همچنین از صفات کیفیت میوه مهم برای تولید خیار هستند .
در اواخر دهه 1980، میوه های خیار بدون شکوفه به دلیل ظاهر براق متمایزشان در ژاپن محبوب شدند.
مربای سیب با پوست از مفید ترین مرباها می باشد.
علاوه بر این، شخصیت خارها نیز می تواند تأثیر زیادی بر ترجیح مصرف کننده داشته باشد.
به عنوان مثال، مردم در اروپا خیار بدون خار را ترجیح می دهند، در حالی که مردم آسیا خیار خاردار را دوست دارند.
یکی از راه های محافظت دیوار نبشی دیوار می باشد.
علاوه بر این، موم epicuticular، که به عنوان بیرونی ترین مانع بین گیاهان و محیط آنها عمل می کند، نیز یکی از صفات کیفی تجاری قابل توجه در خیار است که می تواند نقش مهمی در محافظت از بافت ها در برابر تنش های مختلف زیستی و غیر زنده ایفا کند.
علاوه بر این، رنگ گوشت میوه که از سفید تا سبز یا زرد تا نارنجی متغیر است نیز یک ویژگی مهم کیفیت میوه است که بر ترجیح مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.
- منابع:
- تبلیغات: